Tworzenie obiektów JS

W dużym skrócie, poniżej cztery snippet’y przedstawiające różne sposoby utworzenia obiektu javascript.

Literalne tworzenie obiektu

'use strict';

var car = {
  model: 'Fiat',
  color: 'Yellow',
  engineVoice: function() {
    console.log('brrrrrrrr');
  }

};

car.age = 14;
car.engineVoice();

console.log(car);

 

Tworzenie obiektu z użyciem konstruktora

'use strict';

function Car(model, color) {
  this.model = model;
  this.color = color;
};

var car1 = new Car('Fiat', 'red');
var car2 = new Car('Alfa Romeo', 'black');

console.log(car1, car2);

 

Tworzenie obiektu za pomoc Object.create()

'use strict';

var car = Object.create(Object.prototype, {
  model: {
    value: 'Toyota',
    enumerable: true,
    writable: true,
    configurable: true
  },
  color: {
    value: 'brown',
    enumerable: true,
    writable: true,
    configurable: true   
  }
})

console.log(car);

 

Tworzenie obiektu zgodnie z ECMAScript6 (ES6)

'use strict';

class Car {
  constructor(model, color) {
    this.model = model;
    this.color = color;
  }
 
  engineVoice() {
    console.log('brbrbrbrbrbr')
  }
}

var car = new Car('Ferrari', 'red');
car.engineVoice();

console.log(car);

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *